Milenijci, mladi rojeni med 1980 in 2000, spreminjajo trende v celotni industriji vozil. Navdušujejo se nad samovozečimi in električnimi avtomobili, koncepti souporabe avtomobilov ter nad potovanji z avtodomi.
Tradicionalno so bili uporabniki avtodomov predvsem upokojenci in starejši. V pokoju imajo ljudje namreč čas, da po številnih letih dela in odrekanja končno sproščeno raziskujejo in uživajo v naravi in potovanjih z avtodomom.
Vendar pa se je ta trend v zelo kratkem času korenito spremenil. Vedno več mladih se odloča za najem in nakup avtodomov, saj jim ta vozila nudijo manj strukturirana dopustovanja, potovanja in vikend izlete v stiku z naravo. Gre za način preživljanja prostega časa, stran od kaotičnega vsakdana s svobodo na cesti.
Za mnoge mlade, ki si nakupe (še) ne morejo privoščiti pa postaja najem avtodoma vse bolj priljubljena izbira.
-
Ljubezen do potovanj, avanturizma, novih doživetij in narave
Milenijci, sorazmerno velik delež svojih preihrankov ter prihodkov namenjajo za potovanja. V povprečju milenijci potujejo kar 35 dni letno, kar je več kot katerakoli druga starostna skupina.
V primerjavi z generacijo svojih staršev in starih staršev, mnogo bolj cenijo nova doživetja in avanture, zato se v splošnem tudi znižujejo tradicionalni turistični paketi za počitnice v hotelih, kjer turisti skozi cel dopust ostajajo na istem mestu.
Raje kot letovišča, središča mest in natrpane turistične znamenitosti obiskujejo še neodkrite kotičke narave in pristnega podeželja. Stremijo k unikatnim izkušnjam kjer se povežejo z naravo.
2. Minimalizem kot način življenja (preprostost in avtentičnost)
Milenijci so veliko bolj odprti za minimalističen življenjski slog, ki se odmika od potrošništva in prekomerne porabe virov. Gre za preprost in avtentičen način življenja, ki odvzema pomen materialnim dobrinam in daje prednost izkušnjam in doživetjem. Preživljanje prostega časa v avtodomu nudi brezskrbnost v kombinaciji z mobilnostjo in osredotočanje na sedanje trenutke, ko ni potrebno ničesar vnaprej planirati.
3. Trend dela na daljavo omogoča več časa na poti
Milenijci preživijo več časa na poti preprosto zato, ker lahko. To jim omogočajo novi trendi dela, saj delo lahko opravljajo preko računalnika od kjerkoli in kadarkoli ter niso več vezani na tradicionalna delovna mesta z ustaljenim urnikom.
4. Deljenje popotniških fotografij na socialnih omrežjih
Veliko mladih redno objavlja na socialnih omrežjih fotografije iz počitnic in izletov, še posebej sedaj, ko je mogoče preko različnih kanalov služiti s kakovostno vsebino in zanimivimi slikami.
[Hramba in zimovanje avtodomov, prikolic in plovil: Kako izbrati primerno parkirišče]
Kampiranje v naravi in potovanje z avtodomi je postalo skorajda statusni simbol, saj predstavlja neko svobodo. Fotografije čudovite narave in nepozabnih doživetij z avtodomom pa so zagotovo vsebine, ki sledilcem na socialnih omrežjih vzbujajo željo po takšnih potovanjih in užitkih.
5. Svoboda gibanja (premikanje glede na dejavnosti in dogodke)
Mladi, ki imajo avtodome, niso toliko vezani na destinacijo, ampak bolj na dejavnosti in dogodke, kjer lahko ostanejo toliko časa kot želijo, brez vnaprej strukturiranega plana. Z avtodomom se lahko zadnji trenutek odločite in se odpravite na določeno lokacijo ali dogodek. To so lahko koncerti, različne prireditve, festivali, zabaviščni parki, športni dogodki, družinska srečanja, fantovščine ali dekliščine.
Prav tako z avtodomom niso odvisni od rezervacije hotela ali druge nastanitve na določeni lokaciji, ampak se lahko odpeljejo tja, kjer je tisti trenutek, v petek po službi, najlepše vreme. Športni navdušenci lahko pospravijo kajak ali gorsko kolo v avtodom in se še tisti dan odpeljejo na želeno lokacijo. Mladi imajo več priložnosti za delo na daljavo, prav tako pa je podjetništvo priljubljena poklicna pot za to generacijo. Več kot polovica mladih pravi, da si želijo ustanoviti svoje podjetje.
[Kaj letos poleti obiskati z avtodomom v Sloveniji?]
Delo na daljavo je vse bolj pogosta izbira za mlade, ki imajo digitalno znanje, saj se razvijajo poklici v teh panogah. Tako jim ni potrebno, da bi ostali na enem mestu. Ves čas lahko delajo iz avtodoma, vmes potujejo in se premikajo po želenih lokacijah.
6. Potovanja s hišnimi ljubljenčki brez stresa
Glede na neko študijo ima enega ali vsaj enega hišnega ljubljenčka kar 75 odstotkov milenijcev. Pravzaprav je bolj verjetno, da je več milenijcev lastnikov hišnih ljubljenčkov kot staršev.
Avtodomi omogočajo, da lastnikom ni potrebno iskati varstva za hišne ljubljenčke, saj jih lahko vzamejo s seboj. Počitnice z letalom največkrat niso primerne za živali, saj je celoten postopek transporta zelo zapleten, vprašanje pa je tudi, ali psi v hotelu sploh lahko bivajo.
7. Cenovno ugodnejše in prilagojene opcije avtodomov za mlade
Čeprav so milenijci šele na začetku karierne poti ter imajo posledično nižje prihodke od generacije svojih staršev, so pripravljeni porabiti več denarja za produkte in storitve, ki ustrezajo njihovemu življenjskemu slogu.
[Hramba in zimovanje avtodomov, prikolic in plovil Ljubljani]
Industrija avtodomov je v zadnjem desetletju razširila ponudbo na način, da so avtodomi postali manjši in lažji ter zato tudi cenovno bolj dostopni. Takšna vozila so tudi mnogo bolj privlačna za mlade, ki si ne želijo zelo dragih ogromnih avtodomov.
8. Hiša na kolesih – ko avtodom postane dom
Predvsem v tujini avtodomi postajo vse bolj privlačna in cenovno ugodna možnost za mlade pare brez otrok, ki si vozilo lahko uredijo za dolgotrajno bivanje. Avtodomi spreminjajo stanovanjsko politiko (lastništvo stanovanj se zmanjšuje) in mladim omogočajo življenje na poti, brez plačevanja vrtoglavih najemnin ter s precej nižjimi stroški za vodo, elektriko, ogrevanje, komunalo in drugo.
Financiranje avtodoma še zdaleč ni tako stresno kot nakup tradicionalnega doma, stanovanja ali hiše. Glede na Unison poročilo o cenovni dostopnosti stanovanj za leto 2019 je mesečno plačilo stanovanjskega kredita od leta 2017 do 2018 naraščalo dvakrat hitreje kot dohodki.
Industrija avtodomov in počitniških vozil v zadnih letih raste s svetlobno hitrostjo. Temu pa se priIagaja tudi infrastruktura (kampi in PZA postajališča). Milenijci so v letu 2018 predstavljali glavnino (56 odstotkov) tistih, ki so počitnice in proste vikende preživljali v kampih (Vir). Temu primerno pa se širi tudi ponudba z različnimi dodatnimi storitvami.